Zväčšite si šance pri hľadaní práce: MOTIVAČNÝ LIST

Jeho hlavnou úlohou je priblížiť vás ako osobnosť, ako dodatok k životopisu, ktorý je zameraný viac na fakty a mal by vyzdvihnúť to, čo vás najlepšie kvalifikuje pre danú prácu. Často je to váš prvý písomný kontakt s budúcim zamestnávateľom, preto si na ňom dajte záležať.

Na rozdiel od životopisu, ktorý sa často používa v nezmenenej podobe, by mal byť motivačný list vždy aktualizovaný pre konkrétneho zamestnávateľa a na konkrétnu pozíciu. Nič nevie minimalizovať vašu šancu u personalistu viac ako skopírovaný motivačný list, kde zabudnete vymeniť názov hotela, alebo meno kontaktnej osoby. Takých je bohužiaľ 15 percent motivačných listov. Iste, dá sa meno ani názov nepísať, ale tak určite tento list nesplní svoju funkciu. Ak má personalista, alebo samotný riaditeľ v ruke viacero životopisov rovnakej úrovne, môže sa rozhodnúť práve  na základe sprievodného listu. Tie anonymné majú mínusové body.

Čo by mal teda obsahovať dobre napísaný motivačný list?

● Dobre napísaný motivačný list by mal byť precízny a dobre zorganizovaný a nemal by byť dlhší ako na jednu stranu.

● Naštudujte si informácie o zamestnávateľovi, ktorému motivačný list adresujete. Hneď v prvej vete môžete potom naznačiť, že viete, na čo sa potenciálny zamestnávateľ špecializuje a aké dosiahol v poslednom čase úspechy.

● Motivačný list má byť krátkym zdôvodnením, prečo chcete pracovať pre tú konkrétnu spoločnosť a tiež a hlavne, prečo ste práve vy tým najvhodnejším kandidátom. Teda ak píšete do kongresového hotela, vyzdvihnite práve svoje pôsobenie na rovnakej alebo podobnej pozícii, ako aj organizačné a manažérske schopnosti. Ak je vašim cieľom zážitková reštaurácia, na mieste je spomenúť vašu kreativitu, záľubu vo fusion kuchyni, či prípadné skúsenosti z michelinovských reštaurácií.

● Dobre si prečítajte inzerát, na ktorý reagujete. Tých pár viet by malo byť priamou odpoveďou na konkrétny inzerát. Teda musíte vedieť, aké majú požiadavky, aby ste vedeli napísať, že ich spĺňate. Uveďte konkrétne príklady svojich úspechov a predstavte svoj potenciál. Uveďte dôvody, prečo práve vy ste tou najlepšou voľbou.

● Vyvolajte záujem, ale neprezraďte na seba všetko.

● Záver by mal byť pozitívny, podporiť chuť na osobné stretnutie a v budúcom zamestnávateľovi vyvolať pocit, že sa chce o vás dozvedieť viac.

● Aj v motivačnom liste uveďte svoje meno a kontaktné údaje. Dávajte si pozor, aby boli všetky fakty a dátumy správne a vaše kontaktné údaje aktualizované.

Písať motivačný list má zmysel, ak sa hlásite na pozíciu do konkrétnej firmy. Ak je však pozícia ponúkaná cez personálnu agentúru, v takom prípade stačí v texte e- mailu stručne vysvetliť, prečo sa hlásite na danú pozíciu.

Autor článku: Ing. Zuzana Kvočeková,  Managing Partner, HOTELITY, s.r.o.